1
استادیار گروه روابط بینالملل دانشگاه علامه طباطبایی
2
دانشجوی کارشناسی ارشد علوم ارتباطات اجتماعی دانشگاه تهران
چکیده
در این مقاله با بهره گیری از پارادایم دو جهانی شدن ها که به شکل گیری دو جهان واقعی و مجازی در کنار هم اشاره دارد، تفاوت خود و دیگری در این دو فضا تحلیل می شود. از این رو، با استفاده از پارادایم دو جهانی شدن ها و بر اساس نظریه هویت اجتماعی که در آن خودشناسی بر محور تعامل با دیگری محقق می شود، نتیجه گرفته می شود که در بستر تعاملات مجازی، خود و دیگری متفاوت از بستر تعامل واقعی در حال شکل گیری است و مرز میان خود و دیگری در حال فروپاشی است. هم چنین در این مقاله، شبکه اجتماعی فیس بوک که قابلیت بهره گیری تمامی تعاملات مجازی شامل ایمیل، چت و گفتگو آنلاین را دارد، به عنوان بستر تعاملات مجازی خود و دیگری مورد مطالعه قرار گرفته است.
نورمحمدی, مرتضی, & محمدی, رقیه. (1391). مطالعه تفاوت های «خود» و «دیگری» در بستر تعاملی فضای واقعی و فضای مجازی " با تاکید بر شبکه اجتماعی فیس بوک". فصلنامه علوم خبری, 1(2), 105-125.
MLA
مرتضی نورمحمدی; رقیه محمدی. "مطالعه تفاوت های «خود» و «دیگری» در بستر تعاملی فضای واقعی و فضای مجازی " با تاکید بر شبکه اجتماعی فیس بوک"". فصلنامه علوم خبری, 1, 2, 1391, 105-125.
HARVARD
نورمحمدی, مرتضی, محمدی, رقیه. (1391). 'مطالعه تفاوت های «خود» و «دیگری» در بستر تعاملی فضای واقعی و فضای مجازی " با تاکید بر شبکه اجتماعی فیس بوک"', فصلنامه علوم خبری, 1(2), pp. 105-125.
VANCOUVER
نورمحمدی, مرتضی, محمدی, رقیه. مطالعه تفاوت های «خود» و «دیگری» در بستر تعاملی فضای واقعی و فضای مجازی " با تاکید بر شبکه اجتماعی فیس بوک". فصلنامه علوم خبری, 1391; 1(2): 105-125.