تاثیر کاربرد رسانه های اجتماعی بر بازدهی کاری خبرنگاران

نوع مقاله : مقاله پژوهشی

نویسندگان

1 مدیریت رسانه ای.دانشکده مدیریت.دانشگاه علوم و تحقیقات.تهران.ایران

2 دبیر آموزش و پرورش،فارس،کوار

3 دبیر آموزش و پرورش ، فارس،خفر

چکیده

هدف از انجام این پژوهش تعیین میزان تأثیر به کارگیری رسانه‌های اجتماعی بر بازدهی کار خبرنگاران بوده است. روش تحقیق توصیفی – زمینه‌یابی است. جامعه آماری این تحقیق متشکل از جامعه کاربران حوزه ارتباطات و رسانه در شبکه‌های اجتماعی و موبایلی داخل کشور می‌باشد که طبق فرمول کوکران با فرض 161 نفر به عنوان نمونه در نظر گرفته شد. روش نمونه‌گیری از نوع تصادفی ساده است. ابزار مورد استفاده شامل پرسشنامه محقق ساخته است. پایایی پرسشنامه به وسیله آلفای کرونباخ برابر با 85/0 به دست آمد. داده‌ها توسط برنامه spss با استفاده از آزمون t تک متغیره مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت .نتایج نشان می‌دهد که مشخصه‌های رسانه‌های اجتماعی شامل ماندگاری، عمومیت، تنوع نماد، در دسترس بودن و همزمانی تأثیرات مهمی بر استفاده از رسانه‌های اجتماعی داشته است. به علاوه، به کارگیری رسانه اجتماعی بر بازدهی کار خبرنگاران تأثیر دارد. ملاحظات مختلفی به هنگام انتخاب رسانه‌های اجتماعی با هدف کاری یا به منظور فعالیت اجتماعی وجود داشته‌اند. مدیران سازمان‌های رسانه خبری می‌توانند پرسنل‌شان را طوری هدایت کنند که از رسانه اجتماعی در مسیری درست بهره گیرند تا به بهبود بخشیدن پارامترهای کاری شان و تکمیل کارآمدی منجر شود و گروه‌هایی را برای کارکنان ایجاد کنند تا اطلاعات کاری به طور موثر به اشتراک گذاشته شود.

کلیدواژه‌ها


عنوان مقاله [English]

The Impact of Using Social Media on Journalists Productivity

نویسندگان [English]

  • narjes ebadati 1
  • soheila ebadatijahromi 2
  • Masoomeh Asoodehfar 3
1
2 Education Organization. kavar
3 Secretary of Education, Fars, Kavar
چکیده [English]

The purpose of this study was to determine the effect of using social media on the productivity of journalists. Based on the theory of media synchronicity , . Gives descriptive research method - contextualization. The statistical population of this research consists of the community of users of communication and media in social and mobile networks in the country, which according to the Cochran's formula, assuming 161 people, was considered as a sample. The sampling method is simple random. The instrument used included a researcher-made questionnaire. The reliability of the questionnaire was 0.85 by Cronbach's alpha. Data were analyzed by SPSS program using univariate t-test. The results show that social media characteristics including permanence, publicness, symbol variety, availability,asynchronicity significant effects on social media use. Is. In addition, the use of social media affects the efficiency of journalists. There have been various considerations when choosing social media for business purposes or for social activities. Managers of news media organizations can guide their staff to use social media in the right direction to improve their work parameters and complete efficiency, and create groups for employees to share work information effectively.